Vücut tipine göre diyet listesi

5 (100%) 1 vote

Vücuda Uygun Diyet

Her vücudun kendi yapısına göre tüketmesi gereken gıdalar bulunmaktadır. Vücut tiplerine bakıldığında kimi insanın üst bölgesi kimisinin de alt bölgesi olduğundan daha fazla kilolu görülmektedir. Armut ve elma tipi denilen bu kilolu görüntü kişinin beslenmesine bağlı olarak şekillenmektedir.

Gıdalar insan vücudunun gelişimi için son derece önemlidir. Elma tipi bir vücutta karın bölgesi ve vücudun üst bölgesi kilolu olmaktadır. Bacaklar ince fakat üst bölüm kilonun tamamen bu bölgede toplandığı gösterir. Genellikle çok fazla şekerli gıdaların tüketilmesinden ve insülin direncinin olmasından kaynaklı olarak bu bölge de yağ depolaması olmaktadır. Bu tip kilolu kişilerde öncelikle şekerli gıdaların ve şeker tüketiminin azaltılması gerekmektedir. İnsülin direncinin olup olmadığını ise kan test yapılarak doktor muayenesinden geçilmesi gerekir.

Armut tipi kilolu kişilerde genellikle bacaklar ve kalça kiloludur. Bacakların çok fazla geniş olması ve üst kısmının ince olması kişinin karbonhidrat tüketiminin fazla olduğunu gösterir. Düzensiz beslenme ve karbonhidrat ağırlıklı beslenen kişilerde vücudun alt kısmı her zaman daha kiloludur. Hareketsiz yaşamdan kaynaklı bu durumda genellikle gün içerisinde çok fazla oturan kişilerde de görülür.

Vücudun doğru beslenmesi kilo alımını durdurur. Sık sık ve az yemek yemek vücudun açlık hissini bastırır. Bunun yanı sıra tüketilmesi gereken gıdalara dikkat edilmesi gerekir. Elma tipi kilolu kişilerde şeker ve şekerli gıdalar, tatlılar ya da şeker içeren herhangi bir gıda tüketimi olmaması gerektiği gibi armut tipi kilolu kişilerde de karbonhidratlı gıdaların tüketilmemesi kilo kaybının oluşmasını sağlayabilir.

Vücut tipi beslenmede ve kişinin sağlığı için gerekli olan tüm sinyalleri vermektedir. Tüketilmemesi gereken gıdalardan uzak durarak ağırlıklı bir şekilde kilo kaybı yaratılabilir. Aşırı kilolu kişilerde tüm vücudun kilo alması ileriki dönemlerde sağlık problemlerini ortaya çıkaracaktır.

Diyet ya da sağlıklı beslenme için vücuda alınması gereken gıdaların dışında aşırı beslenme metodundan kurtulmak gerekir. Sağlıklı kilo kaybı ayrıca vücudun daha dinç görünmesine yardımcı olur. Vücut tipine göre hazırlayacağınız beslenme modeli sağlığınızı tehdit altına almaması gerekir. Böylece vücuda uygun şekilde kilo verebilirsiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*