Rastgele Yazı

Hangi Ekmek Doğru Beslenmede Tercih Edilmeli

Hangi Ekmek Doğru Beslenmede Tercih Edilmeli
Hangi Ekmek Doğru Beslenmede Tercih Edilmeli

Özellikle kilo problemi yaşayan insanların, sık olarak baktığı ekmeklerin kalorileri önemlidir. Zayıflamak isteyen insanlar, düşük kolarilere sahip ekmekleri tüketmeleri gerekir. Aynı süreç içerisinde kilo almak isteyenlerin ise yüksek kaloriye sahip ekmek çeşitlerinden, damak zevklerine uygun olan ekmekleri tüketmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde yanlış kalori hesaplanmasıyla tüketilen ekmek çeşitleri, insanların diyet listelerinde bozgunlara uğramalarına sebep olabilir. Bu tarz sıkıntılar ile karşı karşıya kalmak istemeyen insanlar da ekmeklerin kalorilerini başarıyla hesaplamaları gerektiklerinin farkındadırlar. Ekmek çeşitlerinde en çok hangi ekmek çeşitlerinin kullanıldıklarını liste halinde sizlere sunduk. Bunlar;

  • Kepekli Ekmek
  • Somun Ekmek
  • Çavdar Ekmeği
  • Yufka Ekmeği
  • Lavaş Ekmeği
  • Tam Buğday Ekmeği
  • Mısır Ekmeği
  • Bazlama Ekmeği gibi yöresel ekmek çeşitleri de sık kullanılan ekmek çeşitlerinin arasında yer almıştır. Yapılan araştırmalar doğrultusunda kepekli ekmek gibi kalori düşürülmesi yapılan özel ekmek çeşitlerinin kullanımlarının, küresel ince ekmek ve bazlama ekmeği gibi ekmek çeşitlerinin kullanımlarına oranla azaldığı gözlemlenmiştir. İnsanlarımız artık, yöresel ekmek çeşitlerini daha çok tercih etmeye başlanmıştır. Özellikle ince ekmek olarak adlandırılan İç Anadolu yöresine ait olan yufkaya benzer ekmek çeşidinde, maya kullanılmamaktadır.

  Maya ile ilgili sıkıntı yaşayanlar ve hızlı kilo vermek isteyenlerin tercih ettiği ekmek türü olabilir. Aynı süreç içerisinde doyurganlığı yüksek olan bazlama ekmek türünü de, kilo artışı yapmak isteyen insanlarımız gönül rahatlığıyla kullanabilir.

   Somun ekmeğinin bir adetinde 642 kalori mevcuttur. Bu demek oluyor ki, kilo almak isteyen insanlar her öğün 3 dilim somun ekmeği yiyerek başarılı ve sağlıklı bir şekilde kilo artışı sağlayabilir. Kilo almak isteyenler, aynı süreç içerisinde sağlıklı ve yavaş kilo alımına önem göstermeleri gerekiyor. Aksi takdirde sağlık problemleri ile karşı karşıya kalmaları, muhtemel hale gelecektir.

  • Yazıyı Beğendin mi?  3

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*