Rastgele Yazı

Aralıklı Oruç Diyeti (İntermittent Fasting) Nedir?

Aralıklı Oruç Diyeti (İntermittent Fasting) Nedir?
Aralıklı Oruç Diyeti (İntermittent Fasting) Nedir?

Aralıklı Oruç Diyeti (İntermittent Fasting) Nedir?

Son dönemlerde popüler hale gelen aralıklı oruç diyeti ya da diğer adı ile İntermittent Fasting kilo verme sürecine katkı sağladığı belirtilen diyetlerden biridir. Bu diyette önemli olan nokta hangi besinlerin yenildiğinden çok bunların ne zaman tüketildiğidir. Kendi içerisinde çeşitlere ayrılan bu diyette belli bir süre aç kalınır. Genellikle aç kalınacak vakit en az sekiz saat olarak belirlenir. Bu süre içerisinde vücutta yağ yakımı başlar, hücrelerin onarılma süreci hızlanır ve hormon seviyeleri değişerek büyüme hormonu beş kat artar. Ancak aç kalınan vakit çeşitli rahatsızlığı bulunanlar için tehlikeli olabileceğinden bu diyeti yapmaya başlamadan önce doktor onayı almakta yarar vardır.

Aralıklı Oruç Diyeti (İntermittent Fasting) Faydaları Nelerdir?

Aralıklı oruç diyeti şeker ve kalp hastalığı görülme riskini azaltır. Diyet sırasında vücuttaki insülin ile kolesterol seviyesi düşer ve böylece kalp rahatsızlığı yaşanma olasılığı en aza indirilir. Diyet içerisinde tamamen sağlıklı olan gıdalara yer verilir. Bu da zinde ve dinç vücuda sahip olmayı sağlar. Aynı zamanda tüketimi serbest bırakılan sağlıklı gıdalarla birlikte karbonhidrat alımından da uzak durulur.

Doğru şekilde yapılan intermittent fasting hastalıkların oluşumunu önler ve yaşlanma üzerinde geciktirici etkiye sahiptir. Uzun süre boyunca aç kalındığından dolayı vücutta oksidadif radikaller daha az oranda birikir ve böylece lipid, nükleik asitler ve protein zarar görmez. Bunların yanı sıra diyeti uygulayan kişilerde hangi öğünlerde ne yiyeceğim derdi ortadan kalkar ve yemek planı daha kolay yapılabilir.

Aralıklı Oruç Diyeti (İntermittent Fasting) Nasıl Uygulanır?

İntermittent fasting uygulanırken kendi içerisinde çeşitli metotlara ayrılır. Bunların her biri için aç kalma ve beslenme süresi birbirinden farklıdır. Hangi yöntemin daha etkili olduğu ise kişiden kişiye farklılık gösterir.

Ye-dur-ye metodu: Günde tek öğün beslenmeye dayanan bu diyete haftada bir ya da iki kez yirmi dört saat aç kalınır. Yani bir gün son yemek akşam saat 18.00’de yenildiyse ertesi akşam saat 18.00’e kadar kalorisi olan hiçbir şey yenilmemesi gerekir. Biraz zorlayıcı olan bu metotta kalorisiz içecekler serbest bırakılmıştır. Yemeğin serbest olduğu zamanlarda ise herhangi bir ayrım yapılmadan istenilen besin tüketilebilir. Ancak zorlayıcı bir metot olduğundan dolayı bunu uygulamadan önce doktora danışmakta yarar vardır. Çünkü bazı uzmanlar uzun süre aç kalmanın vücut için zararlı olduğu görüşündedir.

5:2 metodu: Haftada iki gün açlık adı altında sunulan bu diyette beş gün boyunca harcanılan kadar kalori alınır. Geriye kalan iki günde ise kalori miktarı cinsiyete göre değişmekte olup kadınlar için 500 ve erkekler için 600 olarak belirlenmiştir. Buna ilaveten gün içerisinde egzersiz yapılması da tavsiye edilir.

16/8 metodu: On altı saat aç kalmaya dayanan bu metot diğerlerine göre daha çok ilgi görür. Geriye kalan sekiz saatlik süre boyunca birkaç öğün halinde ve sağlıklı şekilde beslenilebilir. Bu uygulamada akşam yemeğinden sonra bir şey yememek esastır. Kahvaltı ise on altı saatlik sürenin sonunda yapılır. Uygulanan açlık süresi içerisinde herhangi bir kalorisi olmayan su, sade maden suyu, kahve ve çay serbesttir. On altı saat açlık genellikle erkekler için geçerli olup kadınlarda bu süre 14 – 15 saat olarak belirlenmiştir.

  • Yazıyı Beğendin mi?  3

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*