Rastgele Yazı

Canan Karatay Diyeti

Canan Karatay Diyeti
Canan Karatay Diyeti

Türkiye’nin sayılı doktorları arasında olan Prof. Dr. Canan Karatay her alanda başarılı bir hekimdir. Canan Karatay’ın zayıflamak isteyenler için oluşturduğu diyet programı sayesi de, fazla kilolarından kolaylıkla kurtulan pek çok kişi olduğu bilinmektedir. Peki, nedir bu Canan Karatay diyeti? Karatay diyetinin esası aç kalmadan kilo vermektir. Et, balık, süt, peynir, yumurta, turşu, baklagiller, sebze yemek serbest ola diyette aç kalmamak önemlidir. Diyette günlük olarak 3 öğün belirlenmiştir. Her öğün hafif yenilmelidir. Sabah sizi gün içinde zinde tutacak zengin ve yüksek enerjili bir kahvaltı ile başlamanız istenir. Kahvaltıda mutlaka iki tane yumurta tüketilmeli ve asla ekmek tüketilmemelidir. Yeşil ve siyah zeytin tüketilebilir. Ve kahvaltı yanında çay şekersiz olarak tüketilebilir. Çay siyah çay yerine yeşil çay tüketmenizi önermektedir. Toksinler atmanızı sağlayan yeşil çay aynı zamanda sizi rahatlatacaktır. Ekmek yerine canan hocamız genellikle bir avuç kadar fındık, fıstık, ceviz yenmesini önermektedir. Un, şeker ve undan uzak durulması gerektiğini vurgular. Öğle yemeğinde isteyenlere lahmacun tüketmelerini de önermektedir ama ekmeği kesinlikle tüketmemek gerektiğini vurgulamaktadır. Öğle öğününde bol salata, yeşilli ve isterseniz yoğurt tüketebilirsiniz. Akşam yemeği balık, beyaz veya kırmızı et yanında bol salata ve tuz olmayan ayran tüketebilirsiniz. Akşam yemeğinden sonra saat 8den itibaren kesinlikle hiç bir şey yenmemelidir. Diyetin yanı sıra günde 1 saat yürüyüş ve yedi veya sekiz bardak kadar su içmeniz gerekir. Yemekleri yaparken az miktarda zeytinyağı kullanılabileceğini önermiştir. Ekmeğin yanı sıra pirinç, bulgur, makarnada kesinlikle tüketilmemelidir. Canan Karatay Karbonhidratlardan uzak durmanızı kesinlikle vurgulamaktadır.

Canan Karatay Diyeti listesi şu şekildedir;

1. Gün

Kahvaltı: 2 haşlanmış yumurta, zeytin, biraz ceviz ve yeşil çay (şekersiz)

Öğle: 1 kaşık kadar dana kavurma (az mısır yağı kullanılarak yapılmış) Mevsimin salatası, ayran

Akşam: Balık, Salata

1. Gün

Kahvaltı: 2 tane yumurta, Zeytin, peynir, yeşillik

Öğlen: Karnabahar haşlaması, Yoğurt, 1 kaşık fasulye yemeği

Akşam: Fırında tavuk ve salata (isterseniz salata yerine ayran)

1. Gün

Kahvaltı: Az tereyağında yumurta, Zeytin, bir kibrit küpü peynir, 1 kırmızıbiber, 1 yeşilbiber, limonlu sıcak su

Öğle: Izgarada köfte 3 tane, bol yoğurt

Akşam: Balık ızgara, salata

Ara Öğünlerde: Yoğurt, fıstık, fındık, meyve, Türk kahvesi tüketilebilir.

  • Yazıyı Beğendin mi?  2
Sonraki Yazı

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*