Rastgele Yazı

EMZİREN ANNE DİYETİ

EMZİREN ANNE DİYETİ
EMZİREN ANNE DİYETİ

EMZİREN ANNE DİYETİ

EMZİREN ANNE DİYETİ

Emziren anneler doğumdan itibaren süt yapması amacıyla çok fazla gıda tüketmektedir. Karbonhidrat ağırlıklı ve şeker ağırlıklı beslenmektedirler. Ne yazık ki ülkemizde hoşaf ve meyve kompostosu tüketildiği zaman sütün daha da fazla artacağına dair yaygın olan ve yanlış olan bir inanış hakimdir. Fakat bunu her anne emzirme sürecinde denemektedir. Bu da doğumda bir anda verilen kiloların tekrar aşırı şekilde alınmasına neden olmaktadır. Ayrıca ülkemizde emziren annelere özel satılan yiyecekler ve malt içecek formları da hızlı kilo alımlarına neden olacak içeriklerdir. Emzirme sürecinde annenin kan şekerinin düşmesi, vücudun sürekli tatlı isteme ihtiyacını doğurmaktadır. Şekerli gıda ve içecek yanlışına düşmek, karbonhidrat ağırlıklı beslenmek ve yüksek kalori alımından kaynaklı olarak; anne doğumdakinden daha fazla kilo alımına sahip olmaktadır.

Günlük Diyet Programında Bulunması Gereken Besinler

Emziren anne diyeti programında hem sütünü artırmaya yönelik yiyecekler tüketmeli hem de uygun diyet programı ile hızlı şekilde emzirerek kilo vermeyi başarabilir. Sütü artırıcı gıdalar; et, tavuk, süt, yoğurt, yumurta ve yeşil yapraklı sebzelerdir. Anne sütünü en çok artıran besin protein kaynaklı ürünler ve bol miktarda sıvı tüketimidir. Bu tür besinlerin tüketimini artırırken oranına dikkat edilmesi kiloya dönüşmesini engelleyecektir.

  • Kuru hurma
  • Dereotu
  • Bulgur ( günlük alım miktarı –  kaşığı geçmeyecek şekilde olmalıdır. )
  • Et, tavuk, balık gibi protein ağırlıklı besin
  • Yeşil yapraklı sebze
  • Bir kase yoğurt
  • Bir yumurta
  • 3 litre su tüketimi
  • Anason, rezene, ısırgan otu çaylarından biri ( günlük 3 fincanı geçmeyecek şekilde tüketilmesi gerekmektedir. )
  • Tahin helvası

Günlük Diyet Programında Bulunmaması Gereken Besinler

Emziren anneler hem kilo alımını önlemek amacıyla hem de bebeğe zarar vermemesi açısından bazı besinlerden uzak durmalıdır.  Bu sayede emziren anne diyeti programını oluşturabilirler.

  • Zayıflama çayları
  • Mısır püskülü çayı, biberiye çayı, kiraz sapı çayı, yeşil çay
  • Karbonhidrat kaynaklı yiyecekler (pasta, abur cubur, kek, börek gibi hamur işleri )
  • Yüksek kalori alımına bağlı olarak vücutta yağ depolanmasını sağlayan besinler
  • Yağda kızartma olan bütün besinler.

Bu listeye uygun olarak diyet programınıza bulunması ve bulunmaması gereken besinleri alarak, uygun şartlarda diyet listesi oluşturmak mümkündür. Bu diyet listesi yapılırken günlük ortalama 3 litre su tüketilmesi gerekmektedir. bu sayede hem emzirirken hem de zayıflamak mümkün olacaktır.

  • Yazıyı Beğendin mi?  1

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*