Rastgele Yazı

En Başarılı 5 Diyet Programı

En Başarılı 5 Diyet Programı
 En Başarılı 5 Diyet Programı

 En Başarılı 5 Diyet Programı

En Başarılı 5 Diyet Programı  Aşırı kilolarından şikayetçi olan insanlar için her gün yeni yeni diyet programları ortaya çıkıyor. Ne yazık ki birçok diyet programı kendisinden beklenen başarıyı tam olarak sağlamıyor. Bunun için diyet programı seçerken çok dikkatli olmak gerekiyor. İşte bugüne kadar çok iyi sonuçlar veren en başarılı 5 diyet programı: 

Organik Diyet Programı

Organik Diyetkatkı maddesi, tatlandırıcı,  hormon ve böcek ilacı kullanılmadan üretimi yapılan sağlıklı tarım ürünleri ile beslenmeyi amaçlar. Bazı organik yiyecek örnekleri; köy yumurtası, süt, kepekli tahıllar, pestisit kullanılmadan üretilen sebzeler ve meyvelerdir. 

Glisemik İndeks Diyet Programı

Glisemik İndeks Diyetikarbonhidrat tüketimine dikkat edilerek kan şekerinin sabit tutulmasını amaçlar. Bu diyet genellikle şeker hastaları tarafından uygulanır. Örnek yiyecekle; düşük karbonhidrat sebzeli arpa, çavdar ve kepekli buğdaydır. Düşük Glisemik İndeks Diyet (DGID) yeni bir yaklaşım sonucu ortaya çıkmıştır. Günlük kalori kısıtlaması olduğu zaman, yağ alımı azaltılmalıdır. Buna ilaveten, yüksek karbonhidrattan uzak bu diyeti sürdürmek için, karbonhidrat ve glisemik indeksin düşürülmesi gerekir. Böyle bir diyet daha mantıklı ve pratik olduğu için, diyet sonunda kalıcı kilo kontrolü sağlanmış olur. Kilo kontrolünüzün yüksek insülin seviyelerinde mümkün olmadığını öğrenirseniz, bu diyeti daha başarılı bir şekilde uygular ve kalıcı olmasına özen gösterirsiniz.  

Sonoma Diyet Programı

Sonoma Diyeti; Akdeniz ve Asya mutfağına ait yiyeceklerin karışımından meydana gelir. Örnek yiyecekler; peynir, yağsız et, tahıl, badem, dolmalık biber, brokoli, üzüm, zeytin, zeytinyağı, çilek, domates ve her türlü deniz ürünüdür.

 Makrobiyotik Diyet Programı (Vejetaryen Diyeti)

Makrobiyotik diyet; Düşük yağ içeriği ve yüksek lif içeriği ile beslenmeyi öngörür. Bu diyet vejetaryenler tarafından uygulanır. Örnek yiyecekler; sebze, meyve, kepekli pirinç ve fındıktır. Bu diyet, “sadece aç olduğunuz zaman yiyin ve yiyecekleri en az 50 kez çiğneyerek yiyin” prensibine göre sahiptir. Bol miktarda sebze ve meyve yenilebilir. Dilediğiniz kadar yeşil çay içebilirsiniz. Yeşil çay sindirim sisteminizi hızlandırır. Diyetinizi yoga ile desteklerseniz  en iyi sonucu elde edersiniz.  

Güney Plajı Diyet Programı

Bu diyetin amacı, insanlara yiyeceklerin besin değerlerini ve uygun porsiyon miktarlarını öğretmektir. Bundan dolayı, Güney Plajı Diyet Programı, ilk önce düşük karbonhidrat miktarı ve bol sebze ile başlar. İki hafta sonra ise çikolata ve makarna gibi bol miktarda karbonhidratlı yiyecekler ilave edilir. Örnek yiyecekler; 1. aşama için yumurta, peynir, balık, sebze ve kuruyemiştir. 2. Aşama için patates, tahıl,  ve ev yapımı ekmektir.

  • Yazıyı Beğendin mi?  6
Önceki Yazı

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*