Rastgele Yazı

Kadınların Günlük Kalori İhtiyacına Uygun Diyet Menüleri ve Pratik İpuçları

Kadınların Günlük Kalori İhtiyacına Uygun Diyet Menüleri ve Pratik İpuçları
 Kadınların Günlük Kalori İhtiyacına Uygun Diyet Menüleri ve Pratik İpuçları

 Kadınların Günlük Kalori İhtiyacına Uygun Diyet Menüleri ve Pratik İpuçları

Kadınların Günlük Kalori İhtiyacına Uygun Diyet Menüleri ve Pratik İpuçları

Kadınlara yönelik diyet programı hazırlanırken bireylerin bünyesine ve hayat tarzına uygun olması büyük önem taşıyor. Öte yandan, bu diyet programları kadınların ev veya iş temposuna uygun olarak geniş kapsamlı düzenlenmelidir. Ev hanımları ve çalışan kadınlar için farklı özelliklerde en uygun diyet teknikleri uygulanmalıdır. Ayrıca çalışan bayanların hayatında stres faktörü de çok büyük bir yer tutar. Ev işleri, trafik, iş stresi ve bu yoğun tempoya bağlı olarak meydana gelen ruhsal yorgunluk, diyet programlarını genelde olumsuz etkiler. Bu yüzden çalışan kadınlar kilo vermek için her ne kadar düzenli ve faydalı bir şekilde diyet programı uygulasalar dahi bu konuda mutlaka kararlı olmalı ve pozitif düşünmelidir. 

Kadınların Günlük Kalori İhtiyacı Ne Kadardır? 

Kadınların günlük kalori ihtiyacı çalışma yoğunluklarına göre değişir. Örnek verirsek; tam zamanlı olarak mesai yapan bir kadın gün boyu çok fazla koşuşturma içerisinde olduğundan harcadığı kalori miktarı ister istemez fazla olacaktır. Fakat, part time ya da masa başı işte çalışan bir kadın daha az enerji tükettiği için ihtiyaç duyduğu kalori miktarı daha azdır. Yapılan işin ağırlığı göz önünde bulundurularak, kadınların her gün ortalama 1300-1800 arası kalori alması gerekir. Fakat, sağlıklı bir beslenme düzeni ve doğru bir diyet için günlük olarak 1200 kalorinin altına inmemeye dikkat edilmelidir. Bunların haricinde 3 beyaz denilen un, tuz ve şeker mümkün olduğu kadar az tüketilmelidir. Günlük olarak en az 2-3 litre su tüketilmelidir. Ayrıca her gün 30 dakika kadar yürüyüş yapılarak diyet programı desteklenmelidir.  

Kalori İhtiyaçlarına Göre Kadınlara Uygun Diyet Menüleri 

Kahvaltı: 

 Gün içerisindeki tüm yoğunluk ve stresli koşuşturmalarını dikkate alarak diyet yapan kadınların kahvaltı için gereken özeni göstermesi gerekir. Kahvaltıda mutlaka domates, salatalık, peynir ve bir dilim tam buğdaydan yapılmış ekmek ya da kepek ekmeği gibi kalorisi düşük ancak besleyici gıdalar tüketilmelidir. Antioksidan özelliğine sahip domatesi çiğ olarak kahvaltıda tüketmek çok faydalıdır. Ayrıca kahvaltı öğünü için ortalama 3 günde 1 defa çorba içmek sindirim sistemi için çok büyük yarar sağlar.  

Öğle Yemeği: 

 Fastfood tarzı yiyecekler ile geçiştirilen öğle öğünleri, diyet programları için uygun olmadığı gibi kilo verme konusunda problemler yaşanmasına da sebep olur. Bu nedenle kadınların öğle yemeklerinde daha sağlıklı ve doyurucu besinler tüketmesi çok önemlidir. Tam buğday, kepek veya çavdar ekmeği ile yapılmış sandviç yiyecekler diyete için çok daha uygun yiyeceklerdir. Ayrıca öğle öğününü atlamak da çok yanlıştır. Örneğin kepek ekmeği ile yapılmış bir tost ve ayran ile kuru meyvelerden oluşan basit bir menü seçeneği ile diyete yönelik beslenme elde edebilirsiniz.  

Ara Öğün: 

Kadınların diyet yaparken yaptığı hatalardan biri de ara öğünlerde diyet tarzı beslenmeye aykırı olan bisküvi ve kek gibi gıdalar tüketmeleridir. Fakat bu şekilde sağlıksız yiyecekler yerine, fındık, ceviz ya da kuru meyveler tüketmek kilo vermek için daha yararlıdır. 

 Akşam Yemeği: 

Akşam yemeklerinde haftada toplamda 5 gün olmak üzere yağsız ızgara tavuk, ızgara hindi eti ve ızgara balık tüketmelisiniz. Geriye kalan 2 günde ise az yağlı kırmızı et tercih edilebilir. Öte yandan, akşam yemekleri çok geç saatlerde yenilmemelidir. Aksi takdirde daha fazla kalori alınması kaçınılmaz olacaktır. Ayrıca, akşam yemeği ile birlikte hiçbir şekilde ekmek tüketilmelidir. Bol yeşillikli bir mevsim salata ise yağsız et ile birlikte kadınlara özgü bir diyette mutlaka yer almalıdır.

  • Yazıyı Beğendin mi?  2
Sonraki Yazı

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*