Rastgele Yazı

Mükemmel Bir Obezite Diyeti İçin 5 Etkili Beslenme Yöntemi

Mükemmel Bir Obezite Diyeti İçin 5 Etkili Beslenme Yöntemi
Mükemmel Bir Obezite Diyeti İçin 5 Etkili Beslenme Yöntemi

Mükemmel Bir Obezite Diyeti İçin 5 Etkili Beslenme Yöntemi 

Mükemmel Bir Obezite Diyeti İçin 5 Etkili Beslenme Yöntemi  

Modern şehir yaşamı pek çok avantajının yanında, sağlıksız beslenme koşullarının oluşmasına zemin hazırlayarak bazı önemli hastalıkların oluşmasına da neden oluyor. Bu önemli hastalıklar arasında yer alan obezite, hızlı bir şekilde tüm dünyada yayılmaya devam ediyor. Dünya genelinde her yıl yaklaşık 3,4 milyon insan aşırı kilo ve obezite nedeniyle hayatını kaybediyor. Ne yazık ki bu rakamlar her geçen yıl daha da artıyor.

Obezite Nedir? 

Obezitebirçok sağlık problemi riskini artıran aşırı vücut yağlarının neden olduğu bir durumdur. Bu hastalıkta sorun sadece vücut ağırlığı değildir. Obezite rahatsızlığı bulunan insanlar, zayıf veya sağlıklı meslektaşlarına kıyasla; diyabet, kardiyovasküler hastalıklar, kanser, felç, demansa daha yatkındır. Çocuklardan yetişkinlere kadar obezite her yaştan insanı etkileyebilir. Bundan dolayı mutfağınızı yeniden dizayn etmek, aşırı yağlı sağlıksız yiyecekleri besleyici maddeler içeren yiyeceklerle değiştirmek, sağlığınız için kendinize verebileceğiniz en iyi hediyedir. Obeziteye sahip bir insansanız aşağıdaki yöntemleri takip ederek uygun bir diyet programı uygulayabilirsiniz. 

 Obeziteye Uygun Bir Diyet İçin 5 Etkili Beslenme

Yöntemi1. Tam Tahılları Tercih Edin: 

 Besin değeri yüksek olan tam buğday, çavdar ve kepekli tahılları daha sık kullanın. Ayrıca, beyaz pirincin azaltılması ve bunun yerine daha sağlıklı olan bulgurun kullanılması da çok önemlidir.  

2. Kırmızı Et Yerine Balık Tüketin: 

 Birçok insanda aşırı kiloya sebep olduğu ispatlanmış olan kırmızı etten kaçının ve onun yerine tavuk veya balık gibi yağsız etler tercih edilmelidir Buna ek olarak da yağsız özelliği öne çıkan somon tercih edilebilir. 

 3. Mevsim Sebzeleri İle Beslenin: 

Vitaminler, mineraller ve antioksidanların yanı sıra hem çözünebilen hem de çözünmeyen lifli gıdalar ile beslenmek sağlıklı bir diyette çok önemlidir. Bunun için bol miktarda mevsim sebzesi tüketmeye özen göstermelisiniz. 

 4. Trans Yağlardan Uzak Durun: 

Obezitenin en büyük sebeplerinden biri trans yağlardır. Trans yağların çok fazla bulunduğu fastfood, hazır yemek, kızartılmış abur cubur, kurabiyeler ve burger gibi yiyeceklerden uzak durmalısınız. 

 5. Şeker Alımını Azaltın: 

 Vücudun günlük şeker alımı toplam kalorinin yüzde 5’inden az olmalıdır. Pek çok yiyeceğin içinde zaten doğal şeker vardır. Bu nedenle şeker kullanımı mutlaka azaltılmalıdır.  Son olarak, obezite hastaları için uygun bir diyette kesinlikle öğün atlanmamalıdır. Sağlıklı yiyecekler her gün üç öğünde dengeli bir şekilde tüketilmelidir. 

  • Yazıyı Beğendin mi?  2

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*