Rastgele Yazı

Obezite İçin Örnek Diyet Programı

Obezite İçin Örnek Diyet Programı
Obezite İçin Örnek Diyet Programı

Obezite İçin Örnek Diyet Programı 

Obezite İçin Örnek Diyet Programı 

Sağlıklı ve dengeli bir diyetsadece ideal kilonun anahtarı değil aynı zamanda genel olarak sağlıklı bir yaşam tarzı için de etkili bir faktördür. Obeziteyi önleme amaçlı yapılan bir diyette protein ve lif alımı artırılmalıdır. Ayrıca bu diyette, vücuda faydalı yağlar kullanılabilir. Uzak durulması gereken yağlar, abur cubur veya işlenmiş yiyeceklerde bulunan trans yağlardır. Diğer yandan, doğal olmayan şekerler de azaltılmalıdır. 

Obezite Diyet Yapmaya Engel Değildir

Obezite sadece tıbbi tedavi gerektiren bir hastalık değildir. Bu nedenle obezite rahatsızlığına sahip olmak diyet programı yapmaya engel değildir. İyi bir diyet doğru gıdalar ile desteklenmeli, işlenmiş gıdalar ve trans yağlardan da kesinlikle uzak durulmalıdır. Buna göre obezite için uygun diyet programı aşağıdaki gibi olabilir:

* Sabah Kahvaltısı:

Sabah kahvaltısı, metabolizmayı hızlandırmaya yarayan en önemli öğün olarak kabul edilir. Kahvaltı için kepekli ekmekle yapılmış bir sandviç ile güne mükemmel bir başlangıç ​​yapılabilir. Sağlıklı yağ içeren zeytin ve doğal sütten yapılmış az yağlı bir peynir de kahvaltıya az miktarda olmak şartıyla eşlik edebilir.

* Öğle Yemeği:

Öğle yemeğinde dışarıda Fastfood tarzı yiyecekler yemekten kesinlikle uzak durmalısınız. Öğle yemeklerinde mevsim sebzelerinden oluşan salata ve az yağlı sebze yemekleri tercih edilmelidir. 

* Akşam Yemeği:

Akşam yemeklerinde, bol protein içeren yağlı kırmızı et benzeri gıdalar yerine az yağlı balık eti ve lifli gıdalartercih edilmelidir. Çünkü, sindirimi uzun süren proteinleri fazla almak vücut için oldukça meşakkatli olacaktır. Akşam öğünlerine sebze salatası ve meyve de ilave edilebilir. 

Tüm bu adımlar takip edilerek sağlıklı bir diyet yapılabilir. Ancak obezite ile mücadele adına vücudu fazla yormadan diyet programına ilave olarak yeterli oranda egzersiz de yapılmalıdır. Diyet yaparken hedef belirlemek kadar iradeli bir şekilde beslenmek de çok önemli bir faktördür. 

  • Yazıyı Beğendin mi?  3

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*