Rastgele Yazı

Sağlıklı Diyet İpuçları İle Bu Yaza Daha Formda Girin

Sağlıklı Diyet İpuçları İle Bu Yaza Daha Formda Girin
Sağlıklı Diyet İpuçları İle Bu Yaza Daha Formda Girin

 Sağlıklı Diyet İpuçları İle Bu Yaza Daha Formda Girin

Sağlıklı Diyet İpuçları İle Bu Yaza Daha Formda Girin

 Yaza formda girmek için hedeflerinize odaklanıp sağlıklı bir şekilde kalıcı kilo vermek aslında çok basittir. Bunun için protein içerikli sağlıksız diyetlerden kesinlikle uzak durmalısınız. Diyet yapmaya başlamadan önce, vücudunuzun ne kadar kaloriye ihtiyacı olduğunu öğrenin. Daha sonra ideal kilonuzu belirleyip yaz mevsimi için doktor veya diyetisyen kontrolünde bir diyet planı hazırlayabilirsiniz. İşte sağlıklı bir diyet için önemli ipuçları:

Diyetinizde Yağsız Süt, Peynir ve Yoğurt Tercih Edin

Süt, peynir ve yoğurt grubunda yer alan yiyecekleri tüketirken yağsız olanları tercih etmeye dikkat edin. Bu şekilde, porsiyon başına ortalama olarak 45 kalori daha az tüketirsiniz. Süt ve süt ürünlerinden her gün en az 4 porsiyon tüketmelisiniz. Günde 4 porsiyon tükettiğiniz zaman hem sağlıklı bir şekilde beslenmiş hem de yaklaşık 180 kalori tasarruf etmiş olursunuz. 

Kahvaltısız Bir Diyet Olamaz 

 Sabah kahvaltısı kilo vermenizi sağlayacak en önemli öğündür. Hatta, Kahvaltısız bir diyet olamaz diyebiliriz. Bu nedenle, kahvaltı yapmadan asla evden çıkmayın. Kahvaltı için 15 gram yağsız fıstık ezmesi, 1 dilim çavdar ekmeği, 1 porsiyon kadar mevsim salatası (yaklaşık 100 gr), 1 bardak yağsız süt yeterli olacaktır. Kahvaltı sonrası sade bir kahve içmek ise metabolizmanızı çok hızlandıracaktır.  

Diyetinizde Birkaç Dilim Ekmek Yer Almalıdır 

Doğru bilinen yanlışlardan biri de diyet yaparken ekmek tüketilmeyeceğidir. Bu düşüncenin aksine, kolay bir şekilde kilo verdiren faydalı bir diyet için az da olsa mutlaka ekmek tüketmelisiniz. Fazla iştahın önüne geçmek, tatlı isteğini azaltmak ve bel çevresinde bulunan fazla yağlardan kurtulmak için tam tahıllı ve kepekli ekmekler tercih ederek her öğünde 1-2 dilim yemelisiniz. 

 Öğle Yemeğinde Kalori Miktarı Fazla Olmalıdır

Gün içerisinde çok daha fazla kaloriye ihtiyaç duyabileceğiniz için öğle yemeğinde biraz daha kalorili besinler tüketmelisiniz. Bu yüzden, öğle yemeğiniz için sağlıklı sandviç alternatifleri hazırlayabilirsiniz. Tam tahıllı ya da kepekli ekmekten yapılmış bir diyet sandviç içerisinde yağsız peynir, ton balığı ve sebze bulunabilir. 

 Fazla Meyve Tüketmeyin

Meyveler, şeker miktarı yüksek yiyecekler olduğu için diyet boyunca fazla tüketilmeleri uygun değildir. Ancak çok faydalı ve doğal yiyecekler oldukları için yine de diyet içerisinde belli oranda bulunmaları gerekir. Her gün toplamda 400 gramı geçmemek ve bu miktarı mümkünse 2-3 güne yaymak şartıyla meyve tüketmenizde sakınca yoktur.  

Akşam Yemeği Yerine Atıştırmalık Saati Yapın

 Her gün saat 15.00 ve 17.00’de atıştırmalık saati yaparak akşam yemeğinizi geçiştirebilirsiniz. Atıştırmalıklar fazla iştahınızın azalmasını sağlar. Tatlı atıştırmalıklar yemek için ise en uygun zaman saat 15.00’tir.  

Sağlıklı Atıştırmalık Olarak Üzüm, Çiğ Badem ve Ceviz Tercih Edilebilir 

Kendinize yaklaşık 15 adet çekirdekli kuru üzüm, 5 adet çiğ badem ve 2 adet cevizden oluşan sağlıklı bir atıştırmalık paketi hazırlayabilirsiniz. Çünkü diyet için çok uygun olan bu besinler sadece 138 kaloridir.

  Haftada En Az 2 Gün Balık Yemeyi İhmal Etmeyin 

 Sağlıklı bir diyet için en uygun besin maddesi balık ve balık yağıdır. Bu nedenle, haftada en az 2 gün balık yemeye özen gösterin. Ayrıca, akşam yatmadan önce 1 tablet omega-3 balık yağı alınması da çok faydalıdır.  

Bu pratik bilgilerden yararlanarak, yaz mevsiminde daha fit ve enerjik bir vücuda sahip olabilirsiniz.

  • Yazıyı Beğendin mi?  462

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*