Rastgele Yazı

SAĞLIKLI KİLO VERMEK İÇİN DİYETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALAR

SAĞLIKLI KİLO VERMEK İÇİN DİYETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALAR

SAĞLIKLI KİLO VERMEK İÇİN DİYETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALAR

SAĞLIKLI KİLO VERMEK İÇİN DİYETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALAR

 Gerek fazla kilolardan kurtulmak için olsun gerekse sağlıklı bir bedene sahip olabilmek için hayatımızın çeşitli dönemlerinde hepimiz diyetle tanışmışızdır. Diyet meselesi daha çok kilo problemleri yaşayanlar için bir hayli zorlu bir süreçtir. Bu süreçte hepimizin çoğunlukla göz ardı ettiği fakat bizim için hayati önem taşıyan bir tarafı var ki oda yaptığımız diyetin ne kadar sağlıklı olduğudur. Kilo vermekte önemli olan sağlıklı diyetle sağlıklı kilo vermektir. Şimdi size bu yazımızda sağlıklı bir diyetten nasıl bir yol izlemeliyiz ondan bahsedeceğiz

MUTLAKA YAPILMASI GEREKENLER

Güne Erken Başlayın! Eğer sağlıklı kilo vermekte kararlıysanız sadece beslenmenizi değil uykunuzu da düzene sokmak zorundasınız. Siz öğle saatlerine kadar uyuyup güne geç başlarken metabolizmanızda sizinle birlikte güne geç başlamış olacaktır. Diyette güne erken başlamak demek kahvaltınızı erken yapmak, sporunuza erken başlamanız demek ve yediklerinizi vaktinde sindirmeniz demektir. Sağlıklı bir diyette yediklerimizi sindirmek çok önemlidir ve siz güne ne kadar erken başlarsanız yapmış olduğunuz diyet o kadar başarılı olacaktır.

Spor Yapın! Diyet denilince birçok insanın aklına ilk başta aç kalmak gelir fakat bir o kadar da önemli bir konu daha var ki oda spor yapmaktır. Ne kadar az yemiş olursanız olun bir şekilde yediklerimizi eritmemiz gerekir ki bunu da ancak spor yaparak gerçekleştirebilirsiniz. Diyetle sağlıklı kilo vermek istiyorsanız kuru kuruya aç kalmayın! Diyetinizi sporla destekleyin ki istediğiniz sürede sonuca ulaşabilin. Çünkü sadece az yiyerek örneğin haftada 1 kilo verirken, sporla desteklediğiniz de sağlıklı bir diyet yapmakla birlikte bu oran haftada 2,3 kiloya çıkacaktır. Ayrıca şunu da belirtmek gerekir ki çoğunlukla diyet yapmamızın amacı fit ve istediğimiz görünüme sahip olmaktır. Dolayısı ile diyet döneminde vermiş olduğumuz kilolar nedeniyle vücudumuzda ‘’sarkma ‘’ gibi değişiklikler olacaktır. Sporla bu durumun önüne geçerek daha sıkı bir vücuda da kavuşmuş olacaksınız.

Metabolizmayı Çalıştırın! Sağlıklı kilo vermek için diyette belki de en çok dikkat etmemiz gereken konulardan biride sindirimimizin ne kadar çalıştığıdır. Bu dönemde az yiyerek besleniyor olmanız sebebiyle metabolizmanızda tembellik söz konusu olacaktır. Kabızlık gibi bir durumla da karşılaşabilirsiniz ve bu durum sizi sağlığınız açısında sıkıntılı bir sürece sokabilir. Az yerseniz sindirimde problem yaşayabilirsiniz, çok yerseniz de adı üstünde diyettesiniz ve amaç kilo vermek. Böle bir durumda tek çıkar yol yediklerinizin miktarından çok ne yediğinize dikkat etmeniz gerektiğidir. Özellikle lifli besinlerle metabolizmayı harekete geçirecek besinleri diyetinizden eksik etmeyin. Örnek vermek gerekirse günde 3 adet kuru kayısıyı diyetinizden eksik etmeyin ya da bunun gibi size zararının dokunmadığından emin olduğunuz herhangi bir ara öğün de olabilir. Unutmayın! Sağlıklı kilo vermenizde sindirim sisteminizin düzenli çalışması çok önemlidir. Yalnızca aç kalarak sağlıklı bir şekilde kilo veremezsiniz.

Su İçin! Bol su içmek yalnızca diyette değil normal yaşantımızda da ihmal edilmemesi gereken bir alışkanlıktır. Diyet yaparken de aslında herkesin bildiği ama yeterince önem verilmeyen bir durum. Sağlıklı kilo vermek için her püf noktanın aslında birbirine zincirleme bir şekilde bağlı olduğunu görüyorsunuz. Sağlıklı kilo vermek için metabolizmamızın düzenli çalışmasından bahsettik. Metabolizmanın çalışmasında en büyük destekçi sudur. Günde ortalama 3 lire su tüketmek gerekir ki sporla birlikte vücudumuzun su kaybedeceğin ide düşünürsek kilo vermek için daha da fazla tüketilebilir.

KAÇINMANIZ GEREKENLER

Aç Kalmayın! Diyet yaparken aşırı derecede aç kalmak sık yapılan hatalardan biridir. Sağlıklı kilo vermek istiyorsak bu konuya dikkat etmemiz gerekir. Sağlık açısından zararlı olduğu gibi, beklenilen sonucu alamadığınızda motivasyonu da düşürmektedir. Zararlı çünkü vücudumuzun belli başlı alması gereken besinlere ihtiyacı var. Aynı zamanda aşırı aç kalmak kabızlığa neden olabilir ki buda başta hemoroit gibi hastalıkların oluşmasına zemin hazırlar. Kilo vermek isterken sağlığımızdan olmak istemeyiz değil mi? Sizin için az az ve belli aralıklarla yemek daha faydalı olacaktır. Üstelik tamamen yiyeceklerden uzak durmak psikolojik açıdan sizin diyette kararlılığınızı etkileyebilir. Dayanamayıp diyeti bırakma eğilimi görülebilir

Tatlı Yemeyin! Yukarıdaki ‘’Aç Kalmayın!’’ cümlesinden kendinizi gaza getirip durumu lehinize çevirmeye çalışmayın. Hepimizin bildiği üzere tatlı kilo almamızın başlıca sebeplerinden biridir. Tatlılar içinde aşırı kalori barındırması sebebiyle diyette en çok dikkat edeceğimiz konudur. 2 dilim baklava bile neredeyse bir porsiyon iskendere eşittir. Diyette tatlı krizinize karşı koyamıyorsanız boş yere aç kalmış olursunuz. Tabi ki buradan hiç tatlı yemeyeceksiniz diye bir şey söylemeyeceğiz ama en azından haftada 1 gün yiyebilirsiniz ya da tatlı ihtiyacınızı karşılayacak meyve türü besinlere yönelmenizi öneririz.

 Gece Yemek Yemeyin! Geceleri yemek yemek hem sağlığımızın hem de yaptığımız diyetin düşmanıdır. Gece derken illa gece yarısı 12’den bahsetmiyoruz. Mümkünse akşam 9’ dan sonra bir şey yemeyin. Çünkü bu saatten sonra yediğiniz her şey sindiriminizi çok zorlayacaktır. Gece yediğimiz besinleri eritemediğimizde aldığımız kaloriler öylece vücudumuzda kalacaktır. Kısacası diyette sağlıklı kilo vermek istiyorsanız böyle bir alışkanlığınız varsa derhal bırakın.

Yukarıda sizlere sağlıklı bir diyette yapmamız gereken ve kaçınmamız gereken davranışlardan bahsettik. Unutmayın! Önemli olan Sadece kilo vermek değil bu süreçte sağlığımıza da dikkat etmemiz gerektiğidir. Sağlıklı bir yaşam sürmeniz dileği ile hoşça kalın.

  • Yazıyı Beğendin mi?  2
Önceki Yazı

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*