Rastgele Yazı

Sağlıklı Yaşam İçin Diyetler

Sağlıklı Yaşam İçin Diyetler

Sağlıklı Yaşam İçin Diyetler

Kilo vermek, sağlıklı kalmak isteyen bilinçli insanlar için çok önemlidir. Çünkü onlar, aşırı kiloların hastalıkla eş değer olduğunu iyi bilirler. Bu makalemizde, sağlıklı yaşam için gerekli olan birkaç önemli diyet programını tanıtmak istedik.

Dukan Diyeti

Bu diyet, zenginlerin diyeti olarak bilinir, çünkü karbonhidratlar yerine protein ağırlıklı beslenmeyi önerir. Bunun altında yatan sebep basitçe şöyle açıklanabilir: Vücut enerji ile çalışır ve enerjiyi ilk olarak kabonhidratlardan sağlar. Şişman bir insanda depo edilen yağlar karbonhidratların kullanılmamasından dolayı depolanırlar. Vücudun ikinci başvurduğu depo yağlardır. Kişi karbonhidratları azaltırsa vücut enerji kaynağını kaybeder ve yağlara saldırır. Böylece kişinin yağları harcanmaya başlar. Vücut proteinleri en son çare olarak harcar. Bu yüzden sürekli ağırlıklı et-süt ürünleri ile beslendiğinizde, vücut harcamak için proteinlere yönelmez. Karbonhidrat arar, bulamazsa yağları harcar. Dukan diyetinin protein ağırlıklı olmasının nedeni budur. Mümkün mertebede az karbonhidrat alarak, yağları hızlıca yakmaya başlarsınız.

Paleo Diyeti

Bu diyet de sağlıklı yaşam için önerilir, günümüzdeki sağlıksız gıdalardan uzaklaşıp organik besinlere yönelmeyi yani eski sağlıklı insanların taş devrindeki beslenme sistemleri dikkate alınarak hazırlanan bir diyettir. Sadece eski devirlerde insanların tükettiği besinlerin tüketimi önerilir. Kesin olarak, şeker, fabrikasyon ürünler, alkol sigara hatta beyaz ekmek bu programda yasaklanır. Sadece ekmek ve şekeri yemeyi bırakan binlerce kilolu insan fazla kilolarını vererek, sağlıklı bir yaşama kavuşmuşlardır. Çünkü bu gıdalar vücut için yararlı olmayan hatta zararlı olan besinlerdir. Paleo diyetinde sağlıklı olan her türlü yiyecek doğal ortamlarda yetişen her tür sebze meyve önerilir.

Lahana Çorbası Diyeti

Sağlıklı kalmak isteyen insanlar için bir diğer diyet programı da lahana çorbası diyetidir. Hem ucuz hem kolay bulunan lahana çorbasını her öğün tüketmek ve bu diyet programını 21 gün sürdürmek, vücutta bir çok zararlı maddenin atılmasını, yağların erimesini sağlayacaktır. Bu programda bir gün sadece meyve tüketimine ayrılır. Diğer gün sadece sebze tüketimine ayrılır. Diğer gün kümes hayvanlarının etleri balık ürünlerinin tüketilmesi önerilir. Programda kişi, kesinlikle proteinsiz mineral ve vitaminsiz kalmaz.

 Limon suyu Diyeti

Sağlıklı yaşam diyetleri arasında limon diyeti sayılabilir. Amaç sindirimi güçlendirmek, bağırsak sistemini temizlemek, bağışıklık sistemini güçlendirmektir. Mide ile ilgili sorunu olmayanlar, limon suyu diyetini yapabilirler. Bu diyet, sabahları aç karnına ılık su ile karıştırılmış limon suyunu içmekten ibarettir. Bol su tüketiminin yanında, haftada 3 gün katı yiyeceklerin tüketilmemesi istenir. 7 gün boyunca uygulanabilir. Bu diyet programı uzun süre kullanıldığında midede hasarlara yol açabilir.

Uyku Diyeti

Bu diyet programı da yeni keşfedilmiş bir diyettir. Temeli de leptin direncinin kırılmasına dayalıdır. Leptin hormonu, gece vücutta kana karışarak birikmiş yağları toplar ve atılmak üzere kalın bağırsaklara yollar. Ancak bu hormon, 7 saat aç kaldığınızda çalışmaya başlar. Bu nedenle bu kadar uzun süre aç kalmayı sadece uyuyarak başarabilirsiniz. Uyku diyeti sıradan uyku saatlerinin dışında da uyumayı içerir. Günde 15 saat uyumak, iş kaygısı ve para kaygısı olmayan, çalışmak zorunda olmayan insanlar için sağlıklı bir diyet olabilir.

  • Yazıyı Beğendin mi?  4

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*