Rastgele Yazı

Yağ Yakmanın Yolları Nelerdir

Yağ Yakmanın Yolları Nelerdir

Kilo vermeye çalışmak insanoğlunun hayatında her var olan ve hep var olacak bir süreçtir. Kilo veririken dikkat edilmesi gerekli en önemli nokta ise kas kaybı olmadanyağ yakma ile kilo vermektir. 

Güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlanmalıdır. Proteinden zengin, sağlıklı karbonhidrat içeren, mümkünse lif ağırlıklı bir kahvaltı gün içinde vücudu zinde tutacaktır. Bu tip bir kahvaltı yağ yakma hızını da arttırmaktadır. Yağ yakımını hızlandırmanın diğer bir sağlıklı yolu ise; düzenli su tüketmektir. Günlük su tüketimi 2.5 ile 3 litre arasında olmalıdır. Bu miktar tek sefer yerine gün içine yayılarak tüketilmelidir. 

Protein tüketimi mutlaka dengeli olmalıdır. Yeterli protein alımı kasları korur, güçlendirir ve yağ yakımını hızlandırır. Protein daha zor sindirildiğinden daha çok enerjiye gereksinim duyulur ve vücut sindirme işlemi için daha fazla kalori harcar. Spor yapan kişilerin protein tüketimi, yapmayan kişilere oranla biraz daha fazla olmalıdır. Diyet sürecinde sıklıkla yapılan hatalardan en başta geleni; karbonhidrat alımını tamamen kesmektir. Oysa ki, insan vücudu yağ yakma için karbonhidratlara da ihtiyaç duyar. Burada dikkat edilmesi gereken nokta sağlıklı karbonhidrat alınmasıdır. Sağlıklı karbonhidratlar nohut, mercimek, tam tahıllı ama şeker içermeyen ekmek grubu, esmer pirinç ve yulafta bulunur. Meyve ve sebzeler de bir miktar karbonhidrat ihtiva ederler. 

Sağlıklı yağlar mutlaka diyet içinde bulunmalıdır. Avakado, zeytinyağı, çiğ badem, çiğ fındık, ceviz sağlıklı yağ deposudur. Eğer herhangi bir alerjik durum yoksa yeşil çay sağlıklı yağ yakmaya yardımcı olur. Ödem atmayı hızlandırır. 

Metabolizma hızı yavaş ise; C vitamini içeren yiyecekler metabolizmayı uyararak hızlandırır. Portakal, limon, greyfurt, maydanoz, kivi gibi meyveler ve sebzeler yüksek miktarda C vitamini içerir. Gün içinde belli miktarlarda, aşırıya kaçmamak kaydı ile yendiklerinde günlük C vitamini ihtiyacı karşılanmış olmaktadır. 

Baharat grubundaki besinler de yağ yakma aşamasında çok faydalı olacaktır. Rezene, pul biber, kekik, zencefil, zerdeçal, sarımsak, tarçın yağ yakımında yardımcı baharatlardır. 

Yağ yakma sürecinde diğer bir önemli konu ise; günlük aktiviteyi arttırmaktır. Tempolu düzenli yürüyüşler, bisiklete binmek, düzenli spor yapmak, asansör yerine merdiven kullanmak, işe giderken veya dönerken en azından bir durak önce inmek, eve kısa yoldan değil yürüyerek biraz yolu uzatmak, tüm günü televizyon veya bilgisayar karşısında oturarak geçirmemek gibi aktivite düzenlemeleri ile kalori harcaması arttırılabilir. 

  • Yazıyı Beğendin mi?  4

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*