Rastgele Yazı

YAPILAN DİYET HATALARI

YAPILAN DİYET HATALARI
YAPILAN DİYET HATALARI

YAPILAN DİYET HATALAR

1: HIZLI YEMEK YEMEK:  diyet sırasında yapılan hatalardan bir tanesi hızlı bir şekilde yemek yemektir. Hızlı yemek yenildiğinde sindirim yavaşlar ve daha fazla yemek yeme isteği artar. Fit ve sağlıklı yaşam için yavaş yemek, az yemek.

2: AZ UYUMAK: yeterli uyumayan ve uyku düzeni olmayan kişiler daha kilolu olurlar. Özellikle diyet yapanların ortalama 7-8 saat uyumaları gerekiyor. Günde 7 saatten az uyuyan kişiler ne yaparsa yapsın, kilo alma riski ile karşı karşıya kalıyor. Belirli saatler de yatıp kalkmak güne daha zinde başlamayı sağlar, metabolizma hızını arttırır ve kilo vermeye yardımcı olur.

3: BİTKİ ÇAYINI FAZLA TÜKETMEK: zayıflamak için ödem attıran yiyecek ve içecekler den yardım alırız. Bunların başında bitki çayları gelir. Maydanoz çayı, yeşil çay, nane çayı, limon çayı, papatya çayı gibi çaylar ödem atmada etkilidir, fakat bitki çayları günde 2 bardaktan fazla tüketilmemelidir. Bilinçsiz tüketilen çaylar, vücut direncinin düşmesine neden olur.

4: KAHVALTI YAPMAMAK: Kahvaltı diyetin en temel kuralıdır. Sabahları kahvaltı yapmak metabolizmayı harekete geçirir, sindirim sistemini uyarır. Birçok insan maalesef güne kahvaltısız başlamakta ve sağlıksız beslenmekte;

5:HAREKETSİZ HAYAT: Diyet sırasında ve diyetten önceki hayatımızda kilo almamızın nedeni hareketsiz yaşamaktır. Zayıflamaya karar verildiğinde sadece diyet yapmak yeterli olamayacaktır. Spor ve bol bol egzersiz yaparak diyet mutlaka desteklenmelidir. Spor yapmak dışında günlük yaşantıya çeşitli hareketler eklenmelidir. Örnek: merdivenlerden çıkmak, yakın mesafelere yürümek vb. gibi

6:UZUN SÜRE AÇ KALMAK:  Kilo vermek isteyen kişilerin düştüğü hatalardan bir tanesi de uzun süre aç kalmaktır.  Diyet yaparken uzun süre aç kalmak kilo vermeye değil, aksine kilo almaya neden olur.

7: HERŞEYİ YAĞSIZ YEMEK: diyet yaparken bazı alışkanlıklar terk edilir yağsız yemek gibi, fakat bu yanlış bir harekettir. Diyet yaparken yiyecekleri yağsız tüketmek diyet hatalarından bir tanesidir. Yağsız yemek sindirim sistemini yavaşlatır. Sebze yemeklerinde bitkisel fındık yağları kullanın, salatalarda ise zeytinyağı kullanın. Beslenmenizde doymuş yağı azaltarak, doymamış yağı arttırın.

8: KARBONHİDRAT TÜKETMEMEK: kilo vermeyi düşünen herkesin ilk aklına gelen karbonhidratı hayatlarından çıkartmak oluyor. Ancak karbonhidrat yüklü gıdaları hayatımızdan çıkartmak metabolizmanın yavaşlamasına neden olur ve kilo vermeye çalışırken kilo almaya neden olur. Diyet listelerinde ekmek ve makarna gibi yiyecekler dikkatli oranlarda mutlaka kullanılmalıdır.

9: SU İÇMEMEK: Kilo vermek için ilk yapmanız gereken günlük su tüketiminizi ayarlamak olmalıdır. Günlük su tüketimi en az 2 litre olmalı, ayrıca yemeklerden önce bir bardak su içmek, yemek sırasında az yemenizi sağlar. Meyve suları, çay, kahve vb içecekler su yerine asla geçmez.

10: HEDEFSİZ DİYET YAPMAK: Diyete başlamadan önce mutlaka bir hedef belirlemek lazım, belirlediğiniz hedef en yakın ve sizi korkutmayacak bir hedef olmalıdır. Mesela vermeniz gereken  10 kilonuz varsa vereceğiniz her kilo için ödül koymak yerine üzerinize olmayan bir kıyafetinizi denerseniz daha da hırslanacaksınız.

  • Yazıyı Beğendin mi?  3
Sonraki Yazı

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*