Rastgele Yazı

Yaza daha fit girmek için yapılması gerekenler

Yaza daha fit girmek için yapılması gerekenler
 Yaza daha fit girmek için yapılması gerekenler

 Yaza daha fit girmek için yapılması gerekenler

Yaza daha fit girmek için yapılması gerekenler

Kışın üstümüze giydiğimiz kat kat giysilerle örttüğümüz kilolarımız yaz gelince gün yüzüne çıkıyor.  Her kadının korkulu rüyası olan ‘ Acaba geçen yılki mayoya sığabilecek miyim?’ sorusunu ortadan kaldırmak mümkün. Spor salonuna gitmek istemeyen ve gidemeyenler için evde 5 dakikada yapılabilecek egzersizler ve detoks tarifleri var. Spor salonlarının fiyatları imkanı olmayan birçok insanın cebini yakacak cinsten. Parayı dert etmeyip zaman problemi olan insanlar için ise imkansız hale geliyor. Fit olmak için yapılan açlık diyetleri sağlığa ciddi zararlar veriyor. Çünkü vücudun alması gereken vitamini vücut almadığı zaman farklı sağlık sorunlarına sebebiyet veriyor.

Peki, yaza daha fit girmek için yapılması gerekenler neler?

  1. Her sabah uyandığınızda suyunuzun içine limon damlatın

Su, vücudun ve güzelliğin en büyük yardımcılarından biri. Her sabah aç karna içtiğiniz suyun içine bir iki damla damlatacağınız limon, gün içinde yağ yakmanıza yardımcı olur.

  1. Bol bol su için

‘O kadar su içiyorum ama hala kilo veremiyorum’ Diyor olabilirsiniz. Fakat sadece su içmek kilo verdirmez. Gün içinde içilen 2-3 litre su bir yılda alınacak 2-3 kilonun alınmasını engeller. Bunun yanı sıra cilde de iyi gelen su, gün içinde açlık hissini de azaltıyor.

  1. Her yere yürüyerek gitmeye çalışın

Sabah içtiğiniz suyun içine limon damlattınız, gün içinde daha fazla su tüketmeye çalıştınız ama yetmez. Eğer spor yapmaya vaktiniz yoksa bile gideceğiniz her yere yürüyerek gitmeye çalışın. Bu yürüyüşleriniz ise tempolu yürüyüşler olsun ki vücut yaptığınız hareketi doğal bir hareket olarak algılamasın ve yağ yakmanıza yardımcı olsun. Mesela iş yerinizde bir evrakı farklı bir birime götürmek zorundasınız, ya merdiven ya da asansör kullanmak durumunda kalıyorsunuz, merdivenleri kullanın. Böylelikle olağan dışına çıkmış olacaksınız ve vücudunuz yağ yakmaya başlar.

  1. Her sabah uyandığınızda sadece 5 dakikanızı ayırarak spor yapın

Her sabah sadece 5 dakikanızı ayırarak yaza daha fit girebilirsiniz. Üşenmeden kalkın ve egzersiz yapın. Sabah koşusu daha sağlıklı olacaktır fakat yapamayanlar için çok basit hareketler bile yaza daha fit girmenize yararı olur.

  1. Akşam 7’den sonra yemek yemeyin, çay kahve içmeyin

Yemek, her insanın ihtiyacı olan bir şey fakat yaza daha fit girmek isteyenler gün içinde yediklerine dikkat etseler bile akşam 7’den sonra tüketilen her türlü besin kilo olarak geri dönüyor. Akşam 7’den sonra içilen çay kahve ise vücudun yağ yakmasına engel olur.

  1. Açlık diyetlerine son verin

Her insan aynaya baktığında kendini güzel görmek ister. Fakat yapılan açlık diyetleri vücudun sağlığını bozuyor ve diyeti bıraktıktan sonra daha fazla kilo alımına sebep oluyor. Yapılan diyetlerin dahi sağlıklı olması ve vücuda gereken vitamini vermesi gerek. Bu yüzden vücuda gerekenden daha fazla yükleme yapmaktan kaçınılmalı.

  1. Kendinize hakim olun

Diyet yaparken yapılan en büyük yanlışlardan biri olan ‘Aman bir lokmadan bir şey olmaz’ düşüncesidir. Diyet yapmaya karar verin ve uygulayın. Gereksiz yiyeceklerden kaçının ve vücudunuza fazla yükleme yapmayın. Böylelikle diyet yapmayı bıraktıktan sonra kilo alımına devam etmemiş olacak ve daha sağlıklı bir vücuda sahip olacaksınız.

  1. Detoks yapın

Tüm kış boyunca yenilen her şey vücuda yağ olarak geri döndü. Spor yapmayanlar ve vücudunu hiç dinlendirmeden yemek yiyenler için detoks tam bir nimet. Vücutta kalan ödem ve gereksiz yağlardan detoks yaparak kurtulabilirsiniz. Detoks yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli şey ise yaptığınız detoksu uzun süre devam ettirmemeniz. Yapılan her detoksun bir süre var. Bu sürenin olmasının sebebi ise vücudun dinlenmesi için gerekli. Detoks süreleri 3 günden başlayıp 1 hafta arasında değişmekte.

Detoks yapmak vücudu dinlendirir ve vücuttaki ödemi atar. Belli dönemlerde detoks yapmak kilo verdirir. Peki, en çok kullanılan detoks tarifi hangisi?

Kereviz sapı detoksu

Kerevizin vücuda yararı saymakla bitmez. Portakal suyu ile yapılan yemeği ise pek fazla kişi tarafından sevilmese bile kerevizin hayatımızın her yerinde olması gerekiyor. Neden mi? Karaciğerin en yakın dostu olan kereviz, vücuttan toksinleri ve fazla kiloları atmaya yardımcı oluyor. İçerdiği antioksidan ile vücut direncini arttırıyor ve hastalıklardan koruyor. Aynı zamanda sindirimi hızlandırıp kolaylaştırıyor.

Gereken malzemeler:

5-6 adet kereviz sapı, 3-4 adet limon, 1 demet maydanoz, 2 adet portakal

Katı meyve sıkacağı olmayanlar için mikser ile de çok rahat yapılabilecek bu detoksu yapmak için öncelikle kereviz saplarını mikserin içine yıkadıktan sonra koyun, içine 3-4 limon sıkın ve maydanozları ekleyin. Eğer tadı sizi rahatsız ediyor ise içine 2 tane portakal ekleyebilirsiniz. Böylelikle tadı da sizi rahatsız etmeyecektir. Yaptığınız karışımı günde sabah ve akşam yemeklerden 2 saat önce tüketin. 1 hafta yaptıktan sonra 1 hafta ara verin ki vücudunuz dinlenebilsin.

  • Yazıyı Beğendin mi?  

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*